Szukaj na blogu

TOP - NAJPOPULARNIEJSZE TEMATY MIESIĄCA - AKWARIUM - RYBY - FILTRACJA - POKARMY - VIDEO

AULONOCARY - KLEJNOTY MALAWI

MŁODZIEŃCZE ZALOTY (2002 -2003)


Malawi - Aulonocara sp red









Aulonocary sp Rubin red - demonstracja swojej siły, pierwsze zaloty
oraz nieudane próby  przystąpienia do tarła.


► Nabyłam te piękne klejnoty z jeziora Malawi całkiem przypadkiem w jednym ze sklepów akwarystycznych. Były tylko 3 szt. miały około 3 cm i były koloru blado różowego. Sprzedawca nie miał żadnego pojęcia o tych aulonocarach. Wtedy tak naprawdę nie wiadomo było jaka to odmiana bo rybki były za małe i niewybarwione. Jedynie wiedziałam że to jest na pewno Aulonocara sp red.Kiedy wyrosły i się wybarwiły można było stwierdzić że, to Aulonocara sp rubin redNa nieszczęście trafiły mi się 3 samce - niestety.



Aulonocara sp red


Malawi - Aulonocara sp redMalawi - Aulonocara sp red

► Na początku myślałam że mam choć jedną samicę. Ponieważ jedna z Aulonocar była skąpo ubarwiona i reagowała na zaloty samca. Samiec prowadził ją do wykopanego w piasku krateru i tam się zalecał. Wszystko wyglądało wiarygodnie na to że mam parę ale po kilku dniowych igraszkach pseudo samica nie miała nic w pysku. Na początku myślałam, że jest jeszcze za młoda i stąd te nieudane tarła. Takie pseudo tarło tych dwóch ryb odbyło się około 3 razy, i za każdym razem nic z tego nie było.



Malawi - Aulonocara sp red

► Po jakimś czasie ryba która miała być samicą, stoczyła walkę z jej adoratorem. Po jakims czasie zaczęla się intensywnie wybarwiać i z brzydkiego kaczątka wyłonił się następny samiec. Byłam bardzo zaskoczona i chyba rozczarowana że to jednak nie jest samica. a samce rosły we własnym towarzystwie.





► Próbowałam znaleźć tę odmianę kolorystyczną i kupić harem samiczek moim pięknym panom, ale nigdzie mi się nie udało. Jedynie co mogę powiedzieć, widziałam dokładnie identyczną Aulonokarę jak jedna z moich samców na fotkach z wystawy akwarystycznej w Czechach. I też słyszałam ze można je sprowadzić z Czech. Trzeba by było popytać kogoś kto jeździ tam na wystawy by zakupił tam i przywiózł do Polski. 

Malawi - Aulonocara sp red

Malawi - Aulonocara sp red

Malawi - Aulonocara sp red



<< ciąg dalszy opowiadania nastąpi wkrótce <<




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

NAJWIĘKSZY WYBÓR POKARMÓW DLA RYB

NAJLEPSZE FILTRY

PREPARATY I TESTY

AKWARIA NOWE WZORY

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...