Szukaj na blogu

TOP - NAJPOPULARNIEJSZE TEMATY MIESIĄCA - AKWARIUM - RYBY - FILTRACJA - POKARMY - VIDEO

AFRYKA - JEZIORO MALAWI - HISTORIA MOJEJ PASJI - część I


MALAWI  - barwny świat Mbuna i Utaka



AFRYKA - JEZIORO MALAWI - barwny świat Mbuna i Utaka

Podwodny kolorowy świat pełen tajemnic zauroczył mnie swą różnorodnością gatunków i niezwykłą magią kolorów. Tajemniczy nastrój i pełne życia podwodne przestworza są moją inspiracją.  Mieszkańcy tego niezwykłego świata są jak gwiazdy w ciemną noc wskazując drogę zbłąkanemu wędrowcy. Błądziłam i poszukiwałam tego najciekawszego wspaniałego gatunku, najbardziej barwnego, niesamowitego w swym zachowaniu. Idealnego podwodnego świata. Na pierwszy rzut oka ponurego i cichego, ale wraz z pierwszym promieniem dochodzącego porannego słońca niezwykle barwnego.




HISTORIA MOJEJ MALAWIJSKIEJ PASJI  - NOWO ODKRYTY ŚWIAT

Tym nowo odkrytym światem okazała się Afryka i jej podwodne przestrzenie jeziora Malawi i Tanganika. I mając za sobą sporo doświadczeń z pielęgnicami z Ameryki Południowej i Środkowej  uznałam, że już jest pora by przeniknąć do tego świata, aby ten czar zawitał u mnie. Wcześniejsze  zbiorniki co jakiś czas się zmieniały wraz z obsadą. Teraz miałam już za sobą trochę informacji z artykułów na temat biotopu Malawi i trochę przeglądniętych fotek, co spotęgowało moją wyobraźnię  i  pasję. 

Sam pomysł założenia nowego zbiornika zrodził się podczas wizyty u pewnego starszego pana, Pana Aleksandra hodowcy ryb Afrykańskich. Gdy wraz ze znajomym weszliśmy do pomieszczenia, w którym  było ok.15 zbiorników z różnymi pielęgnicami, to poczułam dreszcz emocji, krew w moich żyłach  popłynęła szybciej i od razu dostałam wypieki. To było niesamowite wrażenie, którego nie zapomnę  nigdy. Nie wiedziałam na co mam patrzeć, w koło tyle piękności. 



Gdy już ochłonęłam przyszedł czas na rozmowę o rybach. Sędziwy starszy Pan Aleksander miał dar opowiadania gdyż był wieloletnim radiowcem. Można go było słuchać z wielkim zaciekawieniem. Opowiadał o rybach, które hodował kiedyś i o rybach które są obecnie w jego zbiornikach, Zbiorników miał kilkanaście. Wkrótce przeszliśmy do rzeczy, Pan Aleksander spytał mnie, które ryby mi się podobają ? Odpowiedziałam że prawie wszystkie :)  Ale musiałam podjąć jakieś decyzje. Wyobraziłam sobie mój wymarzony zbiornik z rybami z Malawi i w końcu decydowałam się na ........


malawi, ryby z malawi, Afryka, zbiornik z malawi

>> ciąg dalszy nastąpi wkrótce <<

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

NAJWIĘKSZY WYBÓR POKARMÓW DLA RYB

NAJLEPSZE FILTRY

PREPARATY I TESTY

AKWARIA NOWE WZORY

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...