Szukaj na blogu

TOP - NAJPOPULARNIEJSZE TEMATY MIESIĄCA - AKWARIUM - RYBY - FILTRACJA - POKARMY - VIDEO

MOJE ZIELONE MALAWI 2001 r. - historia mojego pierwszego zbiornika malawijskiego,  oraz korzyści płynące z zieleni w zbiorniku. 

malawi, Zielone Malawi - zbiornik

Byłam zwolenniczką zielonego Malawi i uważam, że w akwarium z pyszczakami kompozycja ułożona ze skałek i usypiska kamieni z zakomponowanymi ciekawie elementami roślinnymi daje  niepowtarzalny urok zbiornika. 



Do tej pory hodowałam różne pielęgnice głównie z Ameryki Pd. i środkowej dlatego jestem przyzwyczajona do widoku bujnej różnorodności świata roślin w zbiorniku. Myślę, że to właśnie wieloletnie obcowanie z gatunkami wymagającymi roślinności dającej nie tylko schronienia ale też dostarczających walorów dekoracyjno - estetycznych spowodowały, że również w moim Malawi jest trochę zieleni. Lecz nie tylko estetyka się liczy, bo ważne są inne korzyści wynikające z trzymania ich w zbiorniku. 


Wracając do mojego skromnego Malawi, to obfitują one w zakątki zieleni pomiędzy skałkami. Są to głównie rozrośnięte duże kępy z gatunku Cryptocoryny o dość twardych liściach ......



Moje ryby doskonale czują się w zieleni i nawet przy dużym przerybieniu zmniejszone jest ryzyko zatrucia związkami azotanów powstających w procesie przekształcania związków amonowych a które są przecież normalnym wynikiem przemiany materii  moich rybek. Jakie są inne zalety zielonego malawi ........  ?
Dalszy ciąg w dziale OPOWIADANIA O RYBACH





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

NAJWIĘKSZY WYBÓR POKARMÓW DLA RYB

NAJLEPSZE FILTRY

PREPARATY I TESTY

AKWARIA NOWE WZORY

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...